Facebook zdominował polski rynek. Według badania przeprowadzonego przez agencję We Are Social, już 14 mln Polaków ma aktywne konto w tym serwisie. Z rozwiązań zaczerpniętych z social media chętnie korzystają również firmy, wdrażając wewnętrzne platformy społecznościowe dla pracowników. Budowanie relacji, szybka wymiana wiedzy pomiędzy pracownikami, poprawa efektywności i zaangażowania to tylko niektóre z zalet firmowych portali społecznościowych.
Firmowy portal społecznościowy może stanowić odpowiedź na wiele pytań, które od lat stawiają sobie firmy: jak angażować pracowników, jak zachęcać do wymiany wiedzy, jak budować relacje, zwłaszcza w organizacjach z rozproszoną strukturą? Intuicyjna w obsłudze platforma z interfejsem wykorzystującym rozwiązania doskonale znane z najpopularniejszych serwisów społecznościowych pozwala pracownikom na utrzymywanie stałego kontaktu z pozostałymi członkami zespołu, niezależnie od miejsca i czasu pracy. Interaktywny charakter portali społecznościowych, w tym możliwość współdzielenia dokumentów i plików multimedialnych w czasie rzeczywistym, usprawnia współpracę pomiędzy poszczególnymi pracownikami czy grupami roboczymi, szczególnie podczas realizacji wymagających i długotrwałych projektów, przekładając się na szybkość oraz efektywność działań. Z takiego rozwiązania korzysta m.in. Grupa NEUCA, lider w zakresie hurtowej dystrybucji farmaceutyków.
- Zdecydowaliśmy się na wdrożenie korporacyjnego serwisu społecznościowego JAM SuccessFactors przy udziale firmy GAVDI Polska, aby usprawnić naszą wewnętrzną komunikację. Teraz pracownicy Grupy NEUCA mogą dzielić się wiedzą poprzez m.in. pracę grupową, udostępniać video, zdjęcia, pliki i statusy w czasie rzeczywistym, jak również tworzyć wpisy blogowe, nagrywać pulpit czy ankietować. Odkąd korzystamy z tego rozwiązania widzimy bardzo duże zainteresowanie i aktywność wśród naszych pracowników na tym portalu – mówi Andrzej Zieliński, Dyrektor Departamentu Centralnego Polityki Personalnej w Grupie NEUCA.
Wparcie dla działu HR
Narzędzia takie jak: grupy dyskusyjne, fora, bazy wiedzy czy blogi, umożliwiają stałą wymianę wiedzy i doświadczeń. Pracownicy mogą tworzyć zarówno prywatne, jak i publiczne grupy dyskusyjne, dzięki którym zyskują możliwość omówienia istotnych dla firmy kwestii w dowolnym czasie i miejscu. Korzystanie z korporacyjnych portali komunikacyjnych w znacznym stopniu usprawnia realizację procesów rozwoju i zarządzania wydajnością pracowników. Dzięki nowoczesnym narzędziom, menedżerowie mogą sprawniej zarządzać wymianą wiedzy wewnątrz firmy oraz w realny sposób zmniejszać koszty szkoleń i skracać czas pozyskania informacji. Nowoczesne portale wspierają także akceptację rozwiązania w organizacji, pozwalając na przydzielanie punktów za wykonywanie określonych zadań (np. uzupełnienie profilu, opublikowanie dokumentu, wprowadzenie komentarza w dyskusji).
Inną zaletą firmowych serwisów społecznościowych jest także obniżenie kosztów operacyjnych wynikających z możliwości przeniesienia realizacji części zadań do firmowej sieci i ograniczenia spotkań „face to face”, wiążących się często z kosztownymi wyjazdami służbowymi.
Coraz więcej przedsiębiorstw, także w Polsce, wdraża innowacyjne narzędzia komunikacji z pracownikami, co jest konsekwencją popularności serwisów społecznościowych takich jak Facebook, LinkedIn czy Twitter. Wzmocnienie relacji wewnątrz firmy, większa motywacja pracowników, możliwość dzielenia się wiedzą, łatwiejszy dostęp do bieżących informacji i większa efektywność działań dzięki współpracy online, to tylko niektóre możliwości jakie otwiera przed firmami wdrożenie korporacyjnej platformy społecznościowej – mówi Teresa Olszewska, Prezes Zarządu GAVDI Polska S.A, firmy która w zakresie firmowych platform społecznościowych oferuje kompleksowe rozwiązanie JAM SuccessFactors
Link do strony artykułu: https://wycieczki.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/serwisy-spolecznosciowe-jako-wsparcie-dla-dzialu-hr-w-firmie